Ainedidaktisia näkökulmia perustaitojen opetukseen ja arviointiin

Authors

Arja Kaasinen, University of Helsinki; Eeva Haataja, University of Helsinki; Antti Laherto, University of Helsinki; Ilona Södervik, University of Helsinki; Outi Kallionpää, University of Lapland; Johanna Pentikäinen, University of Lapland; Tommi Wallenius, University of Lapland; Annette Ukkola, The Finnish Education Evaluation Centre (FINEEC); Jari Metsämuuronen, University of Turku; Jenna Marjokorpi, University of Helsinki; Ella Väätäinen, University of Helsinki; Anna von Zansen, University of Helsinki; Pentti Henttonen, University of Helsinki; Eeva Haataja, University of Helsinki; Ilona Lähteenmäki, University of Helsinki; Johanna Viimaranta, University of Helsinki; Merike Kesler, University of Helsinki; Päivi Portaankorva-Koivisto, University of Helsinki; Milla Mikander, University of Helsinki teacher training school in Viikki; Jenni Niskakangas, Tampere University; Kaisu Rättyä, Tampere University; Markus Hilander, University of Helsinki; Tomi Kiviluoma, University of Helsinki; Ilona Södervik, University of Helsinki; Eelis Mikkola, University of Helsinki; Mika Perälä, University of Helsinki; Eero Salmenkivi, University of Helsinki

Synopsis

Helsingin yliopistossa 9.2.2024 järjestetyn Ainedidaktisen symposiumin teemana oli perustaitojen opetus ja arviointi. Tapahtumassa tematiikkaa lähestyttiin monesta näkökulmasta. Symposiumissa käyty keskustelu ja tämän teoksen artikkelit osoittavat selvästi, että perustaitojen oppimiseen liittyy paitsi geneerisiä, myös oppiainespesifejä erityispiirteitä. Ainedidaktisen tutkimuksen tärkeä tehtävä onkin tunnistaa näitä tekijöitä ja kehittää keinoja perustaitojen syvällisen oppimisen tueksi.

Chapters

Published

2024-12-18

Online ISSN

1799-960X

Print ISSN

1799-9596